Akoestische schermen

Bij de aankoop van akoestische schermen zijn verschillende aspecten van belang. Belangrijk hierbij is dat de akoestiek in de betreffende ruimte op peil is, en bijvoorbeeld in callcenters is akoestiek van wezenlijk belang. Vaak is het een open kantoortuin waar meerdere telefoongesprekken gelijktijdig plaatsvinden. Maar ook in de zorg, het onderwijs en horeca is akoestiek erg belangrijk. Vooral in callcenters wordt er gebruik gemaakt van akoestische schermen, om zo concentratie werkplekken te creëren. Tenslotte speelt akoestiek in huis ook een steeds belangrijkere rol.

Akoestiek speelt dus een belangrijke rol in de een ruimte. Door een slechte akoestiek kunnen er zelfs gezondheidsklachten optreden. In een kantooromgeving is een akoestiek van 0,6 seconden of lager prima. Indien dit niet het geval is, zal er naar oplossingen gekeken worden, waarbij het plaatsen van akoestische schermen een interessante oplossing is. Daarnaast worden ook vaak maatregelen aan het plafond getroffen, middels een systeemplafond.

Akoestische schermen kopen
Een tweede aspect bij het bepalen van verbeteringen in de akoestiek is de functie van de ruimte. Wordt er veel vergaderd of dient het als afgeschermde werkplek? Is groepswerk of individueel werk juist van belang? Dit zijn bepaalde aspecten die belangrijk zijn, voordat men gaat kijken naar oplossingen. In veel gevallen zijn akoestische schermen een ideale oplossing. Uiteraard is esthetiek inherent hierbij.

Contact
Ben je geïnteresseerd in akoestische schermen of ben je op zoek naar meer informatie omtrent akoestiek? Bij Akoestiek Meesters werken verschillende professionals die je voorzien van het beste akoestische advies. Ook vind je bij Akoestiek Meesters de beste dealer bij jou in de buurt. Neem daarom snel contact met ons op.