Akoestiek in de horeca wordt nog te vaak onderschat. Aan veel zaken wordt ruim aandacht besteed. Inrichting, keuken of aankleding. Maar klopt de akoestiek in een horecazaak niet, dan is het niet prettig verblijven en zal een herhalingsbezoek wellicht niet meer plaatsvinden. Slechte akoestiek in de horeca gaat ten koste van de sfeer en het direct contact tussen gasten.
Geluid is, naast visuele beleving, in de horeca een van de belangrijkste sfeerbepalende factoren. Goede akoestiek valt niet op maar slechte akoestiek zal direct een negatief effect op de gasten hebben. Indien een normaal gesprek door een te lange nagalm niet meer mogelijk is raakt men geïrriteerd, ontstaan oorsuizingen of verlaat men vroegtijdig de zaak. Dit terwijl relatief eenvoudige akoestische oplossingen vaak het antwoord zijn.
Zowel onze BASIC panelen, FABRIC panelen voorzien van uniestoffen of panelen voorzien van een mooie print, passend bij de sfeer en inrichting van de horeca zaak kunnen worden toegepast. Hierdoor ontstaat een optimale ruimte beleving. Een goede akoestiek in de horeca werkt dus sfeerbepalend, muziek zal beter overgebracht worden en klanten zullen beter met elkaar kunnen communiceren. Daarnaast zullen anderen, bij een goede akoestiek, minder last hebben van gesprekken van andere gasten.